Címkék

ac/dc (1) ágnes (1) akusztik (1) alice in chains (1) american sharks (1) amon amarth (1) anodizer (1) anthrax (3) anywhere (1) asg (4) avenged sevenfold (2) az év legjobb lemezei (6) a wilhelm scream (1) baby woodrose (1) bad religion (2) bakelit (1) bandcamp (5) barn burner (2) baroness (1) bear fight! (1) beast (1) been obscene (4) beggars and gentry (2) beyond the sixth seal (1) bible of the devil (1) birds of prey (1) bison (1) black cowgirl (2) black flag (1) black metal (1) black out (1) black sabbath (4) black sheriff (1) black skies (1) blake (1) blind myself (1) blood island raiders (1) blues (9) boozehounds of hell (1) bridge to solace (1) bullet for my valentine (1) bungalow bums (1) burst (1) cadence delicate (1) candlemass (1) carcass (1) cardinals folly (1) castle (1) charred walls of the damned (1) chief rebel angel (1) children (1) chilean fuzz (1) christian metal (1) chris cornell (1) chrome locust (1) church of the cosmic skull (1) cliff burton (1) cobra death (1) comeback kid (1) control denied (1) crag dweller (2) cryhavoc (1) cynic (1) dal (1) dalriada (1) dead lord (1) dead pegasus (1) deak bill gyula (2) death (1) death by stereo (2) death metal (5) death n roll (5) demon head (1) depresszió (1) desert rock (8) devilicious (1) de wolff (1) dimension zero (1) doom (29) dream theater (1) dvd (2) egonaut (1) entombed (2) experimental (8) fields of locust (1) film (2) final fight (1) folk (1) fültágító (2) gallows (2) ganon (1) garage (10) ghost (1) glass and ashes (1) god damn (2) gojira (1) göteborg (1) grand magus (2) graveyard (1) groove metal (1) grunge (4) habibi (1) haelo (1) hard rock (43) hatebreed (1) haw (1) hbo (1) hc/punk (31) heaven and hell (1) heavy metal (23) hella (1) helltrain (1) henry rollins (1) hesher (1) hjortene (1) horisont (1) horses on fire (1) hypnos 69 (1) iggy and the stooges (1) ignite (1) in flames (1) iron maiden (3) isten háta mögött (3) i am heresy (1) junkies (1) kabbalah (1) kadavar (1) kaihoro (1) kalas (1) kamchatka (1) ka tet (1) kerrang! (1) killswitch engage (1) king giant (1) könyv (2) korog (1) kurouma (1) kvelertak (3) la dispute (1) lemezborítók (2) lemmy (1) lewd flesh (1) los disidentes del sucio motel (1) m1 (1) magma rise (1) magyar rock lexikon (1) manny ribera (1) Märvel (1) mastodon (1) melodic death metal (5) metal (12) metalcore (5) metallica (3) metal hammer (3) metal machine music (1) mex (1) middlemist red (1) mojo jazz mob (1) monster magnet (2) mood (3) moon coven (1) motörhead (3) mr2 (1) mustasch (3) napalm records (1) naptár (1) nikki sixx (1) noise (1) nők a pult mögött (1) norma jean (1) novadriver (1) obscure (1) orango (1) ozone mama (1) p3 rockster (1) pagan altar (1) palace in thunderland (2) pantera (2) part time killer (1) phono one (1) pogometer (1) post hc (4) post metal (5) priestess (2) progressive string quartet (1) prog metal (11) prog rock (12) psychedelic (29) raised fist (2) revolver (1) ripley under water (1) rising (1) rock (7) rockerpipik (1) rock n roll (28) ruiner (1) scars on broadway (1) screaming trees (2) seamount (1) seattle (1) serpent (1) shadows fall (1) singles (1) sixx am (1) skyron orchestra (1) slayer (2) slingblade (1) slipknot (1) slowgold (1) slow season (1) sludge (6) smoke blow (2) snakeskin angels (1) SNFU (1) soad (2) soen (1) soilwork (2) sorozat (1) soundtrack (1) southern metal (1) spacegoat (1) space rock (10) sparzanza (1) spidergawd (1) spotify (3) steak (1) stoner (52) stratus (1) subscribe (2) summer hits (1) suplecs (1) svölk (2) szub magazin (2) tackleberry (1) taliban airways (1) tank86 (1) tankcsapda (3) testament (1) the absence (1) the baboon show (1) the bluestation (1) the carpet knights (1) the coathangers (1) the damned things (1) the devil and the almighty blues (2) the drowning (2) the good the bad and the zugly (2) the graviators (3) the haunted (1) the infected (1) the iron maidens (2) the mars volta (2) the movements (3) the mushroom river band (1) the oath (1) the red chord (1) the sade (1) the shrine (1) the sigit (1) the third bardo (1) the treatment (1) the trousers (2) the wandering midget (1) the x-ray harpoons (1) thrash (9) tobeatic (1) töketlen rocksajtó (1) top 10 (2) toundra (1) tourniquet (1) tribute (3) triclops! (2) trivium (1) troubled horse (1) unhold (1) válogatás (8) vintage rocks (32) vinum sabbatum (2) vinyl (1) volbeat (1) wall of sleep (3) wheel in the sky (1) witchcraft (1) yava (1) zodiac (1)

Utolsó kommentek

  • Kelemen Péter 73: @Akarmiszalami: Erős jellemre vall, ha valaki névvel ekéz valakit, miközben ő ... (2017.06.27. 13:32) Metálos munkahelyi diszkrimináció
  • doomanoid: @Noizeaddikt: Alap! Ráadásul a kiadónál brutálisan jó áron van bakeliten: www... (2017.05.13. 09:35) Született trollok
  • Noizeaddikt: Új kiadvány korai számokból, hellyeah: thegoodthebadandthezugly.bandcamp.com/a... (2017.05.12. 12:10) Született trollok
  • doomanoid: @bedoboember: Hát, nem sok minden. A tavalyihoz képest meglehetősen gyengus vo... (2016.12.01. 22:02) Fáradtan sercegő bakelit
  • bedoboember: Na mi volt idén? (2016.11.30. 15:10) Fáradtan sercegő bakelit
  • cukkmukk: Ez is egyfajta vélemény. Kinek, hogyan ugye, nekem teljesen más. Lehet érdemes... (2016.02.22. 14:10) Fáradtan sercegő bakelit
  • doggfather: @Bruti: akkor próbálgasd, szemezgess! (2016.01.05. 13:56) 2015 legjobb lemezei
  • Bruti: @doggfather: Én a nagy részét nem ismerem, de legalább lesz miből szemezgetni. (2016.01.04. 17:03) 2015 legjobb lemezei
  • Bornyi Márton: Nagyon vártam ezt a listát! Sok ma már kedvenc bandámat ismertem meg itt mint ... (2016.01.04. 14:50) 2015 legjobb lemezei
  • doggfather: nem semmi lista, felét nem is ismerem nemhogy nem hallottam. Utána fogok nézni... (2016.01.04. 09:05) 2015 legjobb lemezei
  • Utolsó 20
Creative Commons Licenc

Akusztikus közszolgálat

doomanoid 2009.12.17. 16:12

MR2 Akusztik Volume 1.

2009

Ugye milyen jó hogy van ez a csodálatos MR2, a jó kis csillogó gyémánt az értékvesztett mocskos médiában, he? Nem elég hogy a legjobb és legigényesebb zenéket játsszák, de meghívják a legjobb bandákat a legendás 8-as Stúdióba, hogy ott áthangszerelve akusztikus verzióban szólaltassák meg művészetüket. Ennek a kitűnő sorozatnak összefoglaló első része jelent most meg, mindenki nagy örömére, MR2 Akusztik Volume 1. címmel. Az albumot a kultikus lemezkiadó a MOL terjeszti. Ez az a lemez, amit nem szabad megvenni, hiszen a zenekarok semmi pénzt nem kapnak belőle, a közszolgáltnak álcázott sznobszolgálat pedig zsákszámra kapja az indokolatlan adóforintokat, miközben képtelen eleget tenni annak, ami a feladata lenne, vagyis a köznek a szolgálata. A BBC-nél a Gallows is közszolgálat, de az MR2-nél, az áthúzott konnektorok, és csatlakozók rádiójánál, semmi olyasmi nem lehet az, amiben van torzított gitár, vagy kicsit is eltér megszokottól, nehogy már megszakítsa valami az alternatívnak tartott szánalmas Kispál utánzatok végeláthatatlan özönét. Normális esetben bottal sem piszkálnék ilyet, de van rajta néhány jól sikerült pillanat, amire mindenképpen fel kell hívni a figyelmet.

1. Nemjuci - Runaway

Meghallgatni és megunni egy pillanat műve volt. Nemjuci egyébként Németh Juci, és állítólag underground díva.

2. Heaven Street Seven - Igazi zöld és igazi kék

Sexepil feldolgozás, nem rossz, csak valahogy olyan száraz. Sokkal érdekesebb a Budapest Bár, ami ugyan nincs rajta a lemezen, de nem is ez a lényeg. A Budapest Bár valamiféle zenész-válogatott lehet, bár Lovasin meg a HS7-es kopaszon kívül nem nagyon ismertem fel senkit, de erősen szupergrupp szaga van a dolognak. Szóval énekli a Budapest Bár Cseh Tamástól a Budapestet, talán épp megemlékezés céljából, talán nem, de az hogy papírról olvassák a szöveget, az mindent elmond az MR2, WAN2, Radio Cafe által körülnyalt, körbesimogatott zenei közeg felkészültségéről, hozzáállásáról. Még az 5 éves kiskölykök is fejből tolják az összes mikulás éneket, de ezek a nagy zenei mogulok nem tudnak megtanulni 4 strófát, főleg úgy, hogy ez az egész alternatív zenei akármi elvileg Cseh Tamáson nevelkedett. Hát így tisztelegnek ők Cseh Tamás előtt, papírból olvasva minden sort, hogy pálinkát mérnek-e már. Gyagyások.

3. Eszter és a Gumizsuzsi - Gömbölyű dal

Hülye zenekarnevek volume 1. Katona Klári kultikus slágere, az eredeti is unalmas volt. Talán ha lenne benne egy kis blastbeat, vagy egy kis hörgés, amitől az ember nem alszik el.

4. Harcsa Veronika Quartet - Cicadal

Térdre a királynő előtt köcsögök! Az értelmezhetetlen énekesnők országában Harcsa Veronika a fény a sötétségben. Kisugárzás, egyéniség, hitelesség, izzik, pumpál, lángol, és még hangja is van. Harcsa Veronika METÁL!

 

5. Jamie Winchester - Damned

Jamie a reklámzenék nagy guruja egy Ákos dalt dolgozott fel, úgy látszik ez ilyen feldolgozás lemez. Jamie és a csodalámpa szintén az igényes zene egyik nagykövete, páratlan hangszerelési megoldások, kitűnő énekhang, és az egész produkció a kozmikus szférák olyan magaslatáig emelkedik, hogy azt ésszel már fel sem lehet fogni.

6. 30Y - A világ lepedője

Hülye zenekarnevek volume 2. A 30y a Kispál után félúton bóklászik valahol a hazai alternatív zene megvilágosodott alagútjában. Kattintgattam egy kicsit a YouTube-on hogy mi az isten ez a 30Y, hát nem is tudom, ez azért elég súlyos.

7. Ferenczi György és a Rackajam - Fűszedő
Skip

8. Csík zenekar és Kiss Tibor - Most múlik pontosan

Jó kis kesergő, ebben legalább van egy kis élet.

9. Kaukázus - Gyűrűzött madár

A Kispál utánzatok végeláthatatlan tengerének egy újabb reprezentánsa. A 30Y-tól azért jobb.
Skip.

10. Hollywoodoo - War Pigs

A klasszikus Sabbath nótából csináltak egy lalázós sramlit, hú de formabontó, hú de laza! Sokakban talán felmerül a kérdés, hogy minek hívják meg az unalmas rockzenekarok másodvonalát, de ha azt nézzük, hogy a Hollywoodoo gitárosa produkciós munkatárs volt az MR2-nél, akkor ezen nem kell csodálkozni.

11. Karaván família - Ki itt a legény
skip

12. Fish! - Lost in time

Na, végre egy jó ötlet! Az eredeti az a klasszikussá nemesedett Blind Myself nóta, amiben Téglás Zoli is vendégszerepelt, Gróf Balázs pedig vicces klippet rajzolt hozzá. Kár, hogy a Fish! saját számai már nem ilyen jók. Nagyjából ilyesmi lenne a lényege a feldolgozásnak, hogy az adott dalt egy új szemszögből mutassák be nagyérdeműnek, de azért megmarad valami az eredetiből is, és így jön létre a tangóharmonikás Lost In Time (remélhetőleg az énekes nem súgógépről olvasta a szöveget).


13. The Moog - When I See You
skip

14. EZ Basic - May
skip

15. Turbo - Lámpagyár

A Turbo jó kis Mars Volta-vezérelt szeleburdi rockot játszik, itt meg a P. Mobil Lámpagyárát dolgozzák fel némi Zorános hangszereléssel, egész érdekes lett a végeredmény. A Turbónak igazából egyetlen baja van, mégpedig a közhelyes lapos zenekarnév. Vajon hány Turbo zenekar kóricál a nagyvilágban, 45 vagy 50? És melyik az igazi Turbo? Legalább Motörhead-módra feltennének egy ékezetet, hogy Türbo, vagy valami.

17. Amber Smith - Were you Thinking of Me

Yonderboi dal volt eredetileg, és a tipikus MR2-s zenék közül a kevés vállalható egyike. De ki hallgat ilyesmit, mikor Slayer is van a világon?

18. Suhancos - Végre vége
skip

19. Isten háta mögött - Nehéz a szívem

A lemez végére maradt korunk legnagyobb magyar zenekara az Isten Háta Mögött. Az MR2 szellemi színvonaláról mindent elmond, hogy az IHM mellett már nem tudtak elmenni, de mikor elkezdték játszani a Jósolni Bélbőlt, akkor csak az első 3 és fél percet adták le, nehogy a szám végi durvulás kárt tegyen a becses hallgatók nyugalmában. Az IHM dalok fenevadsága eredeti hangszereléssel pusztít igazán, de azért érdemes leszedni a teljes akusztikus koncertet, mert vannak rajta érdekességek, például a Tipikus Árvajelleg átmegy Jönnek a Férgekbe. A lemezre egy Voga-Turnovszky feldolgozás került fel, a Nehéz a Szívem, ami így télvíz, és gázszámlák idején különösen aktuális.

 

MR2 helyett pedig inkább szedjetek virágot, vagy próbáljátok ki a világ legjobb manager játékát.

 

61 komment

Címkék: mr2 akusztik

A bejegyzés trackback címe:

https://leggitar.blog.hu/api/trackback/id/tr721604730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2009.12.17. 21:33:32

Csík zenekar üti mindet...

spencer 2009.12.17. 21:36:13

5. Jamie Winchester - Damned

(az ákos dolgozta fel ezt)

spencer 2009.12.17. 21:42:40

ha jól nézem, a tizenkilencből hattal különösebb bajod nem volt, négy még tetszett is.
nekem ha egy lemezről három dal tetszik, az már egy
kurva jó lemez. nekem.

dzsefi 2009.12.17. 21:43:44

mondjuk hozzáférhetővé tehetnék az eredeti koncertfelvételeket, ilyen hülye válogatások helyett... Aki lemaradt a sugárzásról, az b.szhatja, pedig érdekelne két-három koncert.

Gizike 2009.12.17. 21:44:09

A Damned eredetileg is JAMIE WINCHESTER dala, csak "kölcsönadta Ákosnak, és most visszavette".

www.youtube.com/watch?v=HCv1lWRRP6o

hullagalopp 2009.12.17. 21:52:18

ez aztán a jóindulatú poszt. te is szedhettél vón virágot inkább. :) no de nem, mert az ihmnek meg örülendő vagyok.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2009.12.17. 22:05:47

bizony ez a fikázós bejegyzés talán még új látogatói rekordot is hozhat ebben a népszerű blogban :)

süt belőled az irigység, hogy nem a fingszagú metált hallgatja mindenki az országban, minden más stílus és név az csak szar lehet (Death by Stereo meg Screaming Trees az ugye értelmesebb, minthogy 30Y, és most csak általad említésre méltőnak tartott bandák közül írtam ide) és micsoda kreatív tanács a Turbo-nak, még egy banda majmolja a motörhead-et, barátom, te aztán kreatív elme vagy! nem csapott még le rád vmi ügynökség? nem? nem véletlen...

szopaul 2009.12.17. 22:08:39

Kedves Szerző! Szerintem menj, és rázd ki a sípot. Minden könnyebb lesz. Hidd el!

Alhazred 2009.12.17. 22:13:46

nofene, végre megint címlap.

nagyjából egyetértés amúgy, kivéve, hogy a hollywoodoo bizony egy kurvajó zenekar.

Tim149 2009.12.17. 22:28:06

Az a kisebbik baj, hogy fogalmad sincs arról, amiről írsz. Az a nagyobbik, hogy nem is próbálkozol. Skip... skip... így jó kritikát írni.
Nem mondom, hogy az MR2 akusztik koncertek a legnagyobb találmány az előszeletelt kenyér óta, de ilyen dilettáns módon nekiállni a kritikaírásnak... Szánalmasabb, mint a lemez.

altero 2009.12.17. 22:50:50

Szerintem meg ez egy kurvajó cikk, ahogy ebben a blogban az eddigi összes írás rendben volt. Keine Amnestie für mr2! Az MR2 kb lemaradt 1993-ban, amikor elkezdtek kihalni a metálzenekarok, mert mindenki grunge-ot akart hallgatni. Az legalább eredeti volt, ezek a lófasz magyar alternatívok jóval kevésbé.
Attól, hogy fikázós a cikk, még lehet kurvajó, mert mindegyik fikázásban igaza van! metal up your ass!

flemá 2009.12.17. 23:08:43

kevés poston basztam fel eddig annyira az agyam mint ezen.
megláttam az index főoldalon, reménykedtem hátha végre elismered ezt az egyébként kurvajó koncertsorozatot az mr2-n, erre itt fikázol olyan dolgokat amikről fogalmad sincs.
a legtöbbet az mondja el az egészről, hogy ferenczit csak úgy skippeled (ebből látszik hogy totál nem vagy képbe az egész világban), és pont a legszarabb IHM-et isteníted közülük (bár ez már télleg szubjektív bocs)

"az MR2-nél, az áthúzott konnektorok, és csatlakozók rádiójánál, semmi olyasmi nem lehet az, amiben van torzított gitár, vagy kicsit is eltér megszokottól"
hol élsz te? mer én a torzítógitáros angolulnyavajgós szar indie zenekarok uralta világban, amik sajnos az mr2n is túl nagy felületet kapnak

dzsefi 2009.12.17. 23:13:48

@altero: azért nem jó a cikk, mert egyenlőségjelet tesz a "tetszik" és a "jó" kategória között, ami alapvető hiba, hiszen azt feltételezi, hogy amit az író szeret, csakis az lehet a minőségi/jó. Hollywoodoo-val pl semmi baj nincs, 30Y is korrekt, ahogy a legtöbb felsorolt szám is... Nekem sem tetszenek feltétlenül, de a csőlátás még mindig káros dolog.

altero 2009.12.17. 23:29:39

Szerintem pedig épp az a baj az MR2-vel, mint a Roxyval és társaival: csak egyfajta zenei stílust nyomat, és kizárólag azt közvetíti menőként a mindezt könnyen befogadó fiataloknak. A 30Y önmagában nem rossz, én kimondottan bírom, de ha egész nap a 30Y/Kaukázus/Kispál vonalon kéne mozognom, eléggé szarul érezném magam. Az MR2 nemcsak a torzított gitáros zenéket hanyagolja, hanem kb. mindent, ami 2007 előtti, pl. hallott ott valaki valaha Warpigst vagy FreshFabriket? Így meg csak egy nagy szar marad, akár tetszik a zene akár nem.

hullagalopp 2009.12.18. 00:32:09

@altero: hát, ha szerinted az baj egy rádió esetében, hogy "kizárólag egyfajta zenei stílust nyomat".. mellesleg ez nincs így. de ez kb. olyan, mintha egy punkot azért fikáznál, mert kizárólag punkot hallgat. ja, a valahai bartókrádió is szar volt, mer nem játszott se balatont, se solefaldot. nem látom túl sok értelmét ennek. mint ahogy annak sem, hogy azért minősítsünk egy zenei cikket jónak, mert ugyanolyan az ízlésünk a szerzővel. meg objektív ettől főleg nem lesz. ha meg szubjektív, akkor fikázzon élvezetesen, mittomén, nincsenek szent tehenek, de itt inkább a megmondomatutit hozzáállást érzem, olyan szellemi muníció nélkül, ami élvezetessé/szórakoztatóvá tehetné a posztot.

betemetaho 2009.12.18. 01:55:01

Hát,egy Ferenczit skippelni...
De mindegyis,nem jártál sokat zeneoskolába,ilyen van.

Az MR2 meg a szokásos magyar rádiók útját járja: csinál valami tök újat,jót,aztán belesüllyed saját magába.Ki mondta,hogy pl. a Kistehénnek csak az a két száma jó,amit játszanak?Vagy bármit amit ők kikiáltanak menőnek,alternek, nyomatják egy az egyben.Koncepcioban eléggé hasonlítanak egy-két most kihalt rádió-őshöz.
Ja és a magyar alternatív zenekarok (30Y,Kaukázus stb) meg mehet le a lefolyón.
Hollywoodoo light lemezét éredemes meghallgatni( a Neo Fm-n többször hallottam róla számokat, mint az MR2-n amúgy)

prezzey · http://www.prezzey.net 2009.12.18. 02:06:01

Egy haszna volt számomra a posztnak - nekem fogalmam se volt, hogy a Petőfin ilyen koncertek vannak, nem vette föl valaki véletlenül a Karaván Famíliát?

A nick már létezik 2009.12.18. 04:58:14

Ha megtanulnál legalább olyan szinten helyesen írni, amiért általános iskola 4. osztályban már nem buktatnak (meg megtanulnád, hogy a vesszők nem sormintaként szolgálnak, hanem mondattani szerepük van), talán még egyet is lehetne érteni a fröcsögő epehányásod egy részével (a Kaukázus meg a 30Y például szerintem is érdemtelenül felkapott szar zenekar, az MR2 meg simán médiatörvényt sért, és az utóbbi 1 évben eléggé szarrá is vált).

Az más kérdés, hogy nem nagyon érthetsz a zenéhez, ha mondjuk Ferenczi Gyurit meg a Hollywoodoot is fikázod.

Gondolom, hangszer még nem volt a kezedben, de azért te alkalmasnak érzed magad zenei kritika írására...

Alhazred 2009.12.18. 06:09:47

@A nick már létezik: ez a kedvencem, ez a "csinálj jobbat" kategória.

kilobike 2009.12.18. 06:39:25

Hulladék. Elönt minket a szar, már látom.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.12.18. 08:09:21

Az MR2 tényleg szar mostanában, de nem emiatt. Az akusztik az egyik legjobb dolog amit csinálnak. Sok a külföldi lágy 16 éves néger lány rekedtes hangon sugdolózik zene. Meg vmi egzotik dobok. Broáf. Amikor indult sokkal jobban adta.

pause 2009.12.18. 08:54:44

en akusztikus Belgat szeretnek hallgatni pl
az mie nincs

ukunoka 2009.12.18. 08:57:28

A Petőn túl sok az itthon "indi" ként aposztrofált töketlen gitárpop ... hagyjuk már, az ezbaszik ugyanaz mint zoltánerika csak pepitában ....

tbence1981 2009.12.18. 09:14:27

Jó nagy barom a cikkíró. Nevetségesek az érvei, azzal meg hogy beleköt a Turbo zenekar nevében magát írja, járatja le. De hát mit is várnánk? Magyarországon ez a módi.

a katona fehérben 2009.12.18. 09:18:25

Ha külön kattintgatnod kellett, hogy megtudd, mi a 30Y, akkor ez eleve nem egy neked való lemez. Függetlenül attól, hogy jó vagy nem jó (szerintem se jó), azért az nem egy garázszenekar a lakótelepről, évek óta ott vannak egy csomó fesztivál nagyszínpadán, és főleg az indulásakor rengeteget játszotta őket az új MR2. És ideje lenne már túllépni azon, hogy ami úgymond alterzenekar, arra kapásból mindenki rávágja, hogy olyan, mint a Kispál. A 20 év alatt általuk kiadott kb. 150 dalból nem nehéz valamelyikre hasonlítani egy adott stíluson belül - ilyen alapon minden metálzenekar olyan, mint a Metallica...

SzocsO 2009.12.18. 09:23:54

Istenem, Harcsa Veronika... Először hallottam egy számát, na mondom, nem túl eredeti, de hangulatos, nézzük a lemezt. 10 perc múlva aludtam, félóra múlva kivettem, mert zavart az alvásban. Nem azt mondom hogy szar, mert persze h nem az, de egyszer meghallgatva jópár külföldi előadó jut eszembe, akiken már túl vagyok.
Magyarországon jó énekesnők vannak még rajta kívül, csak mindegyik ugyanolyan, és ezért kurva unalmasak is.
A belinkelt videóban lévő szám micsoda? A refrén előtti rész - vagy az már a refrén? - dallama tiszta ugyanaz, mint a Különös szilveszter c. szám. Nem is bírtam végighallgatni a számot.

a katona fehérben 2009.12.18. 09:24:53

@SzocsO: A Macskafogó (1) egyik betétdala.

doomanoid 2009.12.18. 14:24:20

@Kobunko: Ez nem fikázás volt, és sajnos nem hozott látogatói rekordot(nem mintha érdekelne), a DBS-t a Metallicát meg a Screaming Treest meg vagy harminc másik posztot sokkal többen olvasták, de ez nem is csoda, hiszen ezek egy kicsivel népszerűbbek, mint a néhány száz WAN2 olvasó által preferált MR2.

Más.
Nem mondtam sehol, hogy a Turbónak majmolnia kéne bárkit is, csak megjegyeztem, hogy ez egy hülye név, mivel rengeteg zenekar használja.

Ferenczivel hallottam a múltkor egy interjút teljesen jó fazonnak tűnik, a skip annyit jelent, hogy nem az én zeném.

Nagyjából annyi a lényeg, hogy az MR2-nek nem csak a csatornákat jelölő színes számokat kellett volna lemásolni a BBC-ről, hanem a valódi sokszínűséget is.

Ez nem egy újság, hanem egy blog. Itt nem cikkek vannak, hanem posztok,(mondjuk minőségben üt bármilyen újságot), és tényleg nem játszok hangszeren csak léggitáron, de papírról olvasni a szöveget akkor is ciki.

Egy kereskedelmi rádió azt csinál, amit akar, de az én adómból üzemeltetett közszolgálat ne tartsa már fel véres kardként az Emil Rulezt meg társait, mint a kultúra élharcosait. Játssza őket, de akkor játsszon mást is, vagy dobja le magáról az igényes kultúra hamis izéjét.

2009.12.18. 14:52:56

Cimlaprol idetevedtek kommentjeire szabad reagalni? Vagy az a trollok egy jol ismert alfaja, amit nem szabad etetni?

Na mindegy is, mert nevek kiemelese nelkul is mokas azt latni, hogy mennyien durciznak be attol, hogy nyilvanvalova teszik: az "alternativ" zene mennyire kozhelyes es unalmas. Es igen, kurva sokan vagyunk keptelenek meghallgatni ilyen nyalkas, burjanzo formedvenyeket.

ehy 2009.12.22. 12:36:22

Komolyan gondolod ezt a kijelentés, hogy a "te adódból"?? szerinted a kereskedelmi rádiók a frekvenciákért kifizett pénzt szorgosan gyűjtögették...
amúgy pedig nincs baj az mr2-vel. szubjektív dologgal kár is hadakozni. vagy tetszik vagy nem.
de abban biztos vagyok, hogy ha BBC mintájú dumálós, némileg szélesebb körben mozgó zenei kínálattal vonult volna fel az mr2, akkor az sem lett volna jó. valahogy az embereknek ami éppen van, és működik soha nem kel, és nem jó. mindig az kell ami éppen nincs. és, hogy mindent megtudsz magyarázni, bravúros teljestímény, csak nem látom értelmét. a véleményedet kicsit összeszedetebben és kevésbé ingerülten is leírhattad volna, és akkor tiszteletben tartom Neked mi tetszik és mi nem.

doomanoid 2009.12.22. 14:22:34

@ehy: Komolyan gondolom, de javíts ki, ha nem úgy van, hogy a kereskedelmi rádiók magánpénzből működnek, a királyi rádió pedig közpénzből, amit elvileg arra kapnak, hogy közszolgáltatást nyújtsanak, és nem arra, hogy a Wan2 500 olvasóját kiszolgálják. Nyilván nekik is kell valami (lenne néhány ötletem), de egy közszolgálati csatorna napi 24 órában, egy kicsit sok ennek a törpe minoritásnak. Azt meg tényleg nem értem, hogy hol voltam én ingerült, egyedül a szöveget papírról olvasókat gyagyásoztam le, nem hiszem hogy bármelyik zenekar igaztalan kritikát kapott volna. Szubjektív dologgal kár is vitatkozni, ugyebár. A 19 dalból, minimum 12 kimeríti a dögunalom fogalmát, csak így, szubjektíven. És lehet, hogy nem első hallásra kéne megítélnem zenéket, de az tuti, hogy nem fogom a 30y életművet átfésülni, értékek után kutatva.

ehy 2009.12.22. 14:46:54

örülök, hogy azért némileg ha gyorstalpalóként is, de gyakoroltál önkritikát, miszerint nem elsőre kell valamit megítélni. A közszolgálatiság nálunk nagyon sajnálatos módon, egyenlő az elavulttal és unalmassal. nem szólhat egy rádió minden korosztálynak. nagyon szeretem az mr2-t, a környezetemben szintén, és elég sok helyen hallom, (köztereken, éttermekben, pubokban, bevásárlóközpontokban stb.), hogy ez az adó szól. ami feltételezi azt, hogy talán nem csak a wan2 olvasói hallgatják, hozzáteszem, soha életemben nem vettem a kezembe ezt a lapot és nem is fogom, mert zöldégnyelvet beszélő, zenei antitállentum vagyok, vagyis hallgatom a zenét és vagy tetszik vagy nem. az a tipikus elkapcsolási faktor vagyok, akit ki kell szolgálnia a közrádiónak. és itt jön egy sajnálatos dolog, hogy sokan nincsenek azzal tisztában, hogy az MR2 nem egy önálló rádió, egy adó, a közszolgálati Magyar Rádió 7 adójából az egyik. vagyis nagyon is lefedi a 0-99 éves korig a közhöz tartozók igényeit. a régi petőfit senki nem hallgatta, de a kossuthot sem. fogalma sem volt az embereknek, hogy Lalán és a V-techen túl még van élet a zenei világban. ez amolyan túlvilágnak számított, amit most az mr2 országosan felvállalt. a közpénzről csupán annyit, hogy ők tuti nem a te adódból működnek, hiszen ha a híradásoknak lehet hinni a közrádió az egyetlen nyereséges állami cég. és a kereskedelmi sajnos olyan deficitet termel, amit valahol a mi adónk bánja.
tényleg tisztelem a véleményed, csak azt kértem, hogy ne jelents ki dolgokat, jobban veszi ki magát, ha valahol ott van, az "én szeretem", nekem ez a véleményem. Amit mondom, tisztelek, nagyon is, hiszen attól működik valami, ha véleményt alkotnak róla. és bocs, hogy elragadtattam magam. hajrá.
hollywoodoo-t meg kell védenem, nagyon jó kis zenekar, a 30y-al együtt.

doomanoid 2009.12.22. 15:40:57

@ehy: Attól hogy nyereséges még közpénzből működik. És amikor az országos napilapokban megjelentettek egy egész oldalas hirdetést, azt sem a nyereségükből finanszírozták, hanem közpénzből, erről lehetett is sok helyen olvasni. A nyereség, ami abból lett, hogy kirúgtak egy csomó rádióst, mert egy éjszaka lemezeket tologató dj csak olcsóbb, mint egy egész műsor szerkesztőstül, műsorvezetőstül. A régi Petőfi éjszakai műsorai legendásak voltak: Knézy, Török, Fiala, stb. Ne mondd azt, hogy nem hallgatták őket. Az MR2-nek soha nem lesz olyan kultikus műsora, mint körkapcsolás, vagy a vízállásjelentés.

Oké, nem játsszák Kozsóekat, nagyon helyes. De miért nem játszanak rockzenét? Hol a zenei sokszínűség? Én nem emlékszek rá, de állítólag a 80-as években olyanok voltak, hogy komplett Metallica, AC/DC lemezeket leadtak a Petőfin.

Lehet hogy sok helyen szól a Petőfi, de leginkább csak azért, mert nincs jobb, és valaminek szólni kell. Az MR2-es zenék népszerűségére legjobb példa a Hives, akik 2007-ben nagyszínpadosak voltak a Szigeten, egy évvel később meg le kellett mondani a PeCsás koncertet, mert égő lett volna a 100 fizető néző. Tele van az ország szimpatikus Motörhead pólós fiatalemberekkel, és nincs egy rádió, amit hallgathatnának.

2009.12.22. 16:24:03

@ehy:

Úgy gondolod, hogy az a magát "alternatívnak" tekintő zenei irányzatnak szüksége van arra, hogy izomból nyomják? Mert szerintem attól alternatív valami, ha nem is akar mainstream lenni, nem népszerűséget, hanem befogadóképes közönséget keres. Namost ehhez semmi szükség országos rádiókra. Az csak ahhoz kell, ha zenekari tagként pénzt akarsz szivattyúzni az egész folyamatból. Másként fogalmazva: ha valaki nem ismerte a vtechen túli világot, annak valójában nincs is szüksége más zenére. Az igényt ugyanis nem a rádióknak kéne kialakítania, hanem a hallgatónak -- magában.

Amúgy hogy a faszba szolgálná már ki a MR a teljes magyar lakosság zenei igényét? Mikor hallasz metalt a rádióban? Érted, lehetne heti egyszer, fix időpontban is ilyen műsor, 168 órából 1-ben, de tudtommal még az sincs, annak ellenére, hogy a magyar társadalomnak nem csupán 1/168-ad része hallgat ilyen zenét. És nem valami extrém metal nincs (pedig milyen jó lenne), de még gumirock sem. Nem adnak le egy nyavalyás progresszív rock számot, pedig az _valóban_ hallgatható. Az igaz, nekem még arra sem sikerült rájönnöm, hogy a Bartókon mikor adnak kortárs zenét, vagy miért nem lehet napközben jazz meg blues számokat nyomni. Biztos jobban utána kéne néznem. Csak ahhoz kurvára nincs kedvem, mert ezek _nem_ rétegzenék. Az extrém metalt majd keresgélem magamnak, hétköznapi, populáris zenéből meg jöjjön az, ami igényes, keresgélés nélkül. És ne csak egyféle.

ehy 2009.12.23. 09:42:30

Nem azt mondom, hogy az MR lefedi az ország zenei ízléséd. hanem azt, hogy lefedi a közszolgálati tartalmat. amúgy pedig már nagyon unom, hogy mindenki a régi nagy sportosokat hozza elő a kalapból!! Igen, volt egy nagyszerű sportszerkesztőség élén vass István Zoltánnal, Török Lacival, Molnár Danival, Novotny Zoltánnal és még sorolhatnám tovább. Igen, ezek az emberek egy olyan rádiós műfajt teremtettek, amit mind a mai napig senki, de szó szerint senki nem tudja utánuk csinálni. A körkapcsolás maga volt a csoda, hihetetlen jó volt hallgatni őket, és itt most jön egy de! A világ mint mindenben a rádiózási szokásokban is változik. ma már 32 sportcsatorna adja azt amit annak idején a közrádió vállalt fel. ma már nincs igény a fiatalok körében erre, hiszen bármikor bármit megnézhetnek, akár ezerszer is... Való igaz a metál zene amolyan lakodalmas szintre esett a rádiózásban (és itt most nem a színvonalát akartam érzékeltetni), a lehető legrétegebb zene. Sajnos ezt a műfajt még senki nem merte felvállalni, de ami késik nem múlik. ettől viszont az amit az mr2 csinál nem rossz. És az mr1-en az új kabaré, az új hangjátékok, éjszakai műsorok nagyo is színvonalasak. Persze a rádió is biztos el tudna működni több száz lébecoló munkatárssal, mint a magyar televízió, tuti szórhatnák ők is a pénzt. Nekem a párom tévés volt, de egy év után menekült, mert egy igénytelen, pénzszóró banda. senkit nem érdekel a nézettség, a muytizás meglegyen és onnantól kezdve mindent lesz... főleg azt, hogy talán jó, ha 2 ember nézi őket!
a vélemény szubjektív, tudom ez a lovam, de ne pont azon csattanjon az ostor aki valamit próbál tenni, a sok szenny média között.

doomanoid 2009.12.23. 13:59:27

Aki kocsiban ül, az nem sokra megy sem a nettel, sem a sportcsatornákkal, ilyenkor jó, ha van egy közszolgálati rádió, ami közvetít. Minden egyes autós egyben potencionális rádió hallgató. Amíg van autó, addig nem fognak megváltozni a rádiózási szokások, márpedig ha véletlenül úgy adódik, hogy este kocsiban vagyok, akkor szívesebben hallgatnék sportközvetítést, mint valami dj performanszt.

Régebben egyébként volt metál műsor a Petőfin, egész éjjelen át tartó is, meg ugye a jazz meg a blues műsorok is hol vannak már. Meg Garázs, meg ilyenek.

mr2 petőfi rádió 2009.12.23. 14:48:59

@doomanoid: nem sokat kértem korábban, csak azt, hogy gondold végig amit leírsz. Autóban való rádiózással annyira nem menjünk a régmúltba. A rádiózási szokások igenis megváltoztak, és tulajdonképpen nem az autó meglétét, vagy nem meglétét kellene ebben az esetben megvitatni. A rádiókészülékek (mind autóban, mind pedig a lakásban, munkahelyen, neten stb.) kissé megváltoztak, éltek az technika újabb és újabb vívmányos lehetőségeivel, és változtak. régen tekergetni kellett azokat a gombokat, az antenáról és a frekvenciák erősségéről már ne is beszéljünk, nem egy gombnyomás volt az egész. Igen, a lehető legkönnyebb dolog visszasírni azt ami régen volt! Sport ma is van, az mr1-en és az mr6-on. Amúgy pedig ma már azért is pénzt kérnek a csapatok, szövetségek, ha valaki, adott esetben a médiaképviseletéből beteszi egy márkőzésre, sporteseményre (EB, VB, stb.) a lábát, már kemény jogdíjakat kell fizetni, a közvetítőhelyekről nem is beszélve.
és azt sem gondolhatod komolyan, hogy minden este valamilyen komolytalan mérkőzésről számoljon be a közrádió, a te súlyos milliós adódból??? Mert egy szaros másodosztályos mérkőzést sem adnak ingyen. És való igaz, lenne 60 hallgatója... Hűűűű, igazi áttörés 2010-hez közeledve!!!

doomanoid 2009.12.23. 15:15:47

@mr2 nagyon zene: Azt nem gondoltam, hogy minden este legyen valami szaros meccs, de mondjuk ha már 14 évente a nyomorult BL-re elküldte a királyi rádió az egyetlen raccsolós munkatársát, akkor ne azon az MR6-on adják már a meccset, amit élő ember nem talál meg, RDS ide, technika vívmányok oda. És ha meg nincs pénz jogdíjakra, legalább egészkor valami kurva sporthíreket mondjanak már, mert lehet hogy nyolckor van, de tízkor már nincs.

És ha a magyar U20-as válogatott a legjobb 8 közé jutásért játszik a VB-n, akkor adják végig azt a kurva meccset hosszabítással, és ne azt mondják, hogy majd a végeredményről beszámolnak a fél óra múlva kezdődő sporthíradóban. Néztem a streamet, és megszokásból hallgattam a Petőfit, mert azt szoktam meg, hogy ők a leggyorsabbak, és egyből nyomják az exkluzív infókat. Hát nem, az U20-as VB kapcsán a királyi tévé, és rádió egymást múlta felül a böszmeségben.

hcrules 2009.12.23. 15:19:35

Igen, nagy kár a körkapcsolásért! MR2 - elmegy, jobb híján. Azt viszont tényleg nem értem hogy miért nem lehet egy sima klasszikus rock rádiót csinálni Led Zeppelinnel meg AC/DC-vel meg Guns and Rosessal, semmi kockázat nincs benne mert rengetegen hallgatnák.

doomanoid 2009.12.23. 15:22:09

@doomanoid: Ja, meg akármilyen szarfosgané a magyar válogatott az az alap, hogy adják azokat szaros selejtezőket is, a tét nélküli meccseket is.

doomanoid 2009.12.23. 15:30:58

Ezt a videót eredetileg bele akartam tenni a posztba:
209.85.135.132/search?q=cache:8kYUXmjOyskJ:www.youtube.com/watch%3Fv%3Dw4MpXHryfLM+gallows+bbc+studio&cd=2&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-a
de a YouTube-ról törölték, máshol meg nem találom, pedig nagyon jól érzékeltetné, hogy milyen az igazi közszolgálat.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.12.25. 14:01:36

HELLÓ doomanoid!

Overdrive vagyok a b-oldal zenei blogról.
szeretném veled felvenni a kapcsolatot, de sehol sem találok mélcímet!

kérlek dobj egy mélt az overdrive@b-oldal.hu -ra.
köszi

doomanoid 2009.12.25. 15:45:43

@Interstellar Overdrive: Nem csodálom, hogy nem találod sehol, hiszen jól el van dugva. Kábé két kattintás célirányosan haladva: egy a nickre, egy az üzenet küldésére.

aranyláz 2009.12.27. 20:55:56

@dzsefi: Szia, én felvettem párat, ha érdekel írj mailt! Jó egyébként ez a poszt, bár sok mindennel nem értek egyet belőle, de végül is sok szempontot megmutat.

doncse 2009.12.28. 18:23:33

@aranyláz: melyik zenekar akusztik koncertjét vetted fel? Amúgy pedig kissé unalmas már ez a rock duma,meg a rockerek jönnek a nagy Eddás múltjukkal, amitől hányok ezerrel. Annyiban igazad van doomanoid,hogy nagyon nem jó irányba ment el az mr2 zenei kínálata. kissé langyi lett. kissé... nagyon. az okosok biztos tudják a tutit,vagy nem. akkor majd rájönnek.

Chinaski 2009.12.29. 12:34:49

kiváló írás, végre valaki leírta, hogy a hollywoodoo abszolút másodvonal magyarországon (érzitek, hogy ennél nagyobb sértés nem nagyon van?), vagy hogy harcsa verán kívül az összes "andergrand díva" idegesítő.

ehy 2009.12.29. 15:13:14

@Chinaski: már bocs, ha a hollywoodoo másodvonal, akkor Harcsa Veronika szintén.Nem is tévedtem, akkor ő harmadvonal. a japánoknak biztos bejön, a halkan suttogó jazznek nevezett Norah Jones utánzat.

doomanoid 2009.12.29. 15:23:50

@ehy: Nem igazán vágom, hogy ki az a Norah Jones, de Harcsa Vercsa királynő, ez nem kétséges!

ehy 2009.12.29. 20:14:00

@doomanoid: jó hír doomanoid, hogy nem vagy isten, és harcsa veronkán kívül nem látsz. azért is jó hír, mert így már értem miért vagy röghöz kötött a metált illetően. és a tájékozatlanságodtól talán a metáltündér is okádni tudna. hajrá

doomanoid 2009.12.29. 20:37:11

@ehy: Ja, ez általában így szokott lenni, de szerencsére vannak a tájékozott kommentelők, akik logikusan érvelnek, és helyre tesznek. Who the fuck is Norah Jones, most már tényleg utána nézek.

Énekesnők nevével egyébként én is tudok dobálózni tessék néhány név a tarsolyból: Solveig Slettahjell, Postássy Juli, Szűcs Judit, sőt rekontrázok: Halász Judit.

A metált illetően annyit, hogy én nem vagyok metálos, én a jó, és igényes zenéket szeretem. de mivel a jó zenék 99,9%-ban nyúzzák a gitárt meg ordibálnak hozzá, mint az állatok, így sok választásom nincs.

erika35 (törölt) 2009.12.30. 14:06:33

Örömmel látom, hogy az MR2 Akusztik CD-je szinte "mitológiai alak" lett ezen a blogon. Ehy-nek igaza van, szubjektív dolog zenei tetszik nem tetszikről beszélni.
Semmi baj nincs a Hollywoodoo-val, sőt szerintem nagyon jók és örülök, hogy megismerhettem őket. Nem kell hallgatni, ha nem tetszik (gondolom, hallgattad, ha már vélmeényt mondasz róla).
Halász Juditot pizsis koromban imádtam, de ki nem. Ha már belehallgattál Norah Jones lemezébe, akkor folytasd a sort: Diana Krall, Faith Hill, Pocsai Kriszta stb.

2009.12.30. 16:11:40

Eddás múlt?! Miről beszélünk itt, jó ég. Más utak is vezetnek ám a rock zenéhez. A Hollywoodoo (vagy mi) _nagyon_ jó zenekar? Ha csak simán jó lenne, ismernék külföldön, nagyon jó meg esetleg akkor lenne, ha bármiben is egyedi tudna lenni. De az egyediséget nálunk nem díjazza senki. Őszintén: szerinted ez nagyon jó zene?

www.youtube.com/watch?v=zD_jMGF39sc

Elárulom: igen, ez az. Akkor is az, ha te (és sokan) nem kedvelik. Élő zenében fel lehet ismerni a minőséget, akkor is, ha az adott stílust nem szereted. Ez _nem_ ízlés kérdése, nem szubjektív dolog; csak fülelni kell.

Norah Jonest egyébként érdemes pótolni, doomanoid.

Chinaski 2009.12.31. 10:47:48

mitől lenne harcsa vera másodvonal magyarországon? félrebeszélsz, ehy, ha a hollywoodoot nem hasonlítottam külföldi dolgokhoz (még csak az kéne), akkor replikázásként harcsa verát te minek hasonlítod norah jones-hoz?

de amúgy ja, ajánlgassatok még doomanoidnak diana krallt meg faith hillt, tuti a kedvencei lesznek. inkább peggy lee, maria joao(!), vagy sarah vaughan.

amúgy meg origin, élőzenében a technikásságot lehet felismerni, nem a minőséget, mivel a kettő nem ugyanaz, ahogy ezt például az origin is bizonyítja.

2010.01.02. 15:17:45

@Chinaski:

Akkor kérlek javasolj jobb technical death metal zenekarokat! Valamelyest ismerem a szcénát, de biztos, hogy nem kellő alapossággal. Örülnék pár számomra új zenének.

De fenntartom, amit állítottam. Jó technika nélkül nincs jó zene. Aki ilyet állít az eddigi tapasztalatom szerint 1/ sose zenélt, ezért nem tudja eldönteni, hogy amit hall az technikás-e, 2/ nem elég tehetséges vagy lusta zenész, aki ezzel áltatja magát.

Világos, hogy mindebből még következhet az, hogy van technikás, de ettől függetlenül rossz zene. Van ilyen is. De pont ezért kértem, hogy mondj pár jó technical death metalt. Mivel a legtöbb ember képtelen ezt a zenét befogadni és mégis véleményt alkot róla, felteszem te nem így tettél, és van összehasonlítási alapod.

Amúgy, hogy lehet olyat állítani kedves Chinaski, hogy az élő zenében _nem_ lehet a minőséget felismerni? Amit implikál a kijelentésed, igencsak vicces ám. :-)

2010.01.04. 16:43:47

Decrepit Birth - Dimensions Intertwine
www.youtube.com/watch?v=FcsIUqKK3Og

aprókavics (törölt) 2010.01.04. 16:56:56

Brain Drill - Apocalyptic Feasting
www.youtube.com/watch?v=N21M0iBSrRs&feature=related

aprókavics (törölt) 2010.01.04. 17:00:44

Beneath The Massacre - Society's Disposable Son
www.youtube.com/watch?v=cC-4ZRkVnOM

aprókavics (törölt) 2010.01.04. 17:09:31

The Faceless - Leica
www.youtube.com/watch?v=ZUBRVhP0i84&feature=related

Remélem elég közszolgálati voltam. Lehet válogatni.
süti beállítások módosítása