Kerrang!
Maiden Heaven
A Tribute To Iron Maiden
2008
A Kerrang! az egyik legkurrensebbnek számító metál magazin, és mint ilyen, időnként válogatással lepik meg olvasóikat, ahol a legkurrensebbnek számító kortárs metál csapatok dolgozzák fel, valamelyik kurrens metál legenda dalait. Két éve a Metallica Masterje volt a tribute tárgya, most pedig az Iron Maiden klasszikus dalait próbálják mindenféle zenekarok saját képükre formálni.Adja magát a kérdés, hogy vajon mi értelme van feldolgozásokat készíteni, vajon hozzá lehet tenni még valamit a klasszikus dalokhoz, vagy a Kerrang! az a magazin, aminek nem lehet nemet mondani, és az egész csak parasztvakítás? A két évvel ezelőtti Metallicás próbálkozásból mindenestre nem sok emlékezetes momentum maradt, most viszont itt az új válogatás, és még a Metallicát is sikerült megnyerni az ügynek.
Nézzük a lemezt tételesen:
BLACK TIDE - 'Prowler'
A Black Tide az amerikai thrash új hullám egyik jeles képviselője, a tagok átlagéletkora kb. 17 körül lehet, ennek ellenére már elég jól küzdenek a hangszerekkel. A Prowlert jól el is nyomják, de semmi különös becsületes iparosmunka.
METALLICA - 'Remember Tomorrow'
Annak idején nekem nagyon bejött a Metallica garázsos-feldolgozós lemeze, ott cuppantam rá igazán a Motörhead művészetére. Itt is visszaköszönnek a Garage-féle attitűdök, a Remember Tommorrow az egyik legjobban sikerült feldolgozás, bár az eredetinek ez sincs a közelében. Hetfield jellegzetes Yeah-zése meg hejjezése már hozzátarozik az újkori Metallicához, de szerencsére a témákat nem sumákolják el. Kirk szólóorgiája talán már a gyökerekhez visszakanyarodó új Metallica lemez előhírnöke.
AVENGED SEVENFOLD - 'Flash Of The Blade'
Az Avenged sem nagyon nyúl bele semmibe, korrektül eljátsszák a nótát. Az ének és a gitár itt van legközelebb az eredetihez, ami jó is meg nem is, de tipikusan ez is olyan, hogy leginkább helykitöltésre alkalmas.
GLAMOUR OF THE KILL - '2 Minutes To Midnight'
A Glamour a Wikipedia szerint egy fiatal brit post-hardcore zenekar, belehallgatva inkább egy szokványos pukipunk bandának tűnik. Ők is az egy az egyben másolást választották, jól is szól meg minden, de itt már tényleg kezd unalomba fulladni a lemez, annak ellenére, hogy a Midnight-ot nem lehet nem léggitározni.
COHEED AND CAMBRIA - 'The Trooper'
A Coheed énekese valószínűleg végig vigyoroghatott a felvétel alatt, mert a CAC lemezein elég sok Maiden-féle áriázás megy, és a Trooper nagyon jó indok arra, hogy kivágja a magascét, nem is spórol vele.
DEVILDRIVER - 'Wasted Years'
A lemez egyik legjobbja a Devildriver. Megőrizték az eredetit, de ők végre belecsempéztek egy kis saját ízt, amitől kellően nyers és borzongatós lett a tétel.
SIGN - 'Run To The Hills'
Az hogy egy Maiden dalt is el lehet baltázni arra a Sign a legjobb példa. A zenével még nem is lenne különösebb probléma, amíg el nem ér refrénhez a dolog, ott aztán a 80-as évek szintipopját megszégyenítő vernyákolásba kezd az énekes. Sikerült totálisan elbaltázni az egyik legjobb Maiden dalt. Tipikus brit hülyezene. Amúgy a Sign izlandi, de ez mindegy is.
DREAM THEATER - 'To Tame A Land'
A DT-nek újabban elég sok feldolgozás-projektje van, talán ezzel próbálják kompenzálni az utóbbi lemezek nem túl magas színvonalát. A dal nagyon jól illik hozzájuk, kellően cizellált és nagy ívű. Portnoy és LaBrie ficánkol. Kellemes keleties.
MADINA LAKE - 'Caught Somewhere In Time'
Üres semmitmondó, de azért jobb, mint a Sign.
GALLOWS - 'Wrathchild'
A Gallows zenéjét úgy kell elképzelni, mintha egy vesztes meccs után, a részeg angol focihuligánok betörnének egy hangszerboltba, és melegében csinálnak egy zenekart. Persze a zene azért nem ennyire kaotikus, de ők legalább nem szaroztak, hanem érzésből felnyomták az egészet, a sok szolgai másolás után kifejezetten üdítő a punkos ordibálás és megközelítés.
FIGHTSTAR - 'Fear Of The Dark'
A Fightstarnak jutott a klasszikus Maiden-éra utáni legnagyobb siker a Fear of the Dark. Egy az egyben tolják, és itt megint csak felvetődik az emberben, hogy mi értelme van ugyanúgy eljátszani egy dalt, az egyedüli jó pont az énekes borongós hangja, de ez sem érdem, hanem állapot.
MACHINE HEAD - 'Hallowed Be Thy Name'
Robb Flynn az utóbbi időben annyit mutatkozott Maiden-pólóban, hogy teljesen természetes, hogy a Machine Head is itt van. A Hallowed nagyon jól mutat MH köntösben, itt talán a legteltebb a hangzás, és Flynn hangja kifejezetten emlékeztett egy megfázott Dickinsonra, ráadásul a dalvégi gitárhokizást képtelenség megunni.
TRIVIUM - 'Iron Maiden'
A Trivium nagyon jól indult néhány éve, aztán a legutóbbi lemez steril hangzásával nagy csalódást okoztak, de itt újra üvölt Matt Heafy, és újra szőrösek a gitárok, remélhetőleg az új lemezzel visszakanyarodnak az első két lemez felé, mert a Trivium mocskosan az igazi. Ötös.
YEAR LONG DISASTER - 'Running Free'
Ez is jobb, mint a semmi, de az eredetihez képest sehol nincs.
GHOSTLINES - 'Brave New World'
Jól lehet rá aludni.
Végezetül a sok imposztor után, jöjjön egy olyan Maiden feldolgozás, amit az In Flames készített vagy 10 éve. Így kell ezt valahogy, hogy az eredeti értéket megtartva, de beletéve a friss dögöt. Új, de mégis ugyanaz, hogy leszakítja a kibaszott padlást! In Flames-Murders In The Rue Morgue
Utolsó kommentek